Свържете се с нас

Общество

ИПБ до премиера: Изпитват кандидати за шофьори по остарели въпроси, няма питане за Зона 30

Кандидатите за шофьори се изпитват по остарели и вече невалидни текстове от закона. Това означава, че държавата съзнателно обучава и изпитва бъдещите водачи по некоректни и опасни стандарти. 

Това твърдят от Института за пътна безопасност в свое становище, изпратено до премиера Росен Желязков.

След гласуваните от Народното събрание мащабни промени в Закона за движение по пътищата (ЗДвП), отговорните Ви институции – ДАБДП и Министерството на транспорта и съобщенията – не са актуализирали изпитните въпроси, по които се провеждат теоретичните изпити за всички категории на кандидат-водачите. Това е не просто административен пропуск, а крещящ пример за управленско бездействие, което застрашава както качеството на обучението, така и безопасността на всички участници в движението. На 27 май лично Вие дадохте ултиматум на ДАБДП, АПИ, ИААА и МВР да постигнат „видими резултати“ в борбата срещу войната по пътищата, в противен случай щели сте да предприемете кадрови и структурни промени. Почти четири месеца по-късно, нито резултати са видими, нито действия – предприети. Вашето мълчание по темата поражда сериозни съмнения – дали наистина Вие взимате решенията в изпълнителната власт, или просто изпълнявате политически компромиси, пишат от ИПБ

Те подчертават:

• Няма въпроси за зона 30;
• Няма въпроси за новите дефиниции в ЗДвП;
• Не се проверяват знания за спиране на МПС, приоритети на променящи се знаци, ИЕПС и др.;
• Няма въпроси за новата административнонаказателната отговорност, въпреки множеството промени в режима на санкции и ПАМ.

Всичко това не е просто техническа грешка. Това е системен срив, който разкрива управленска немощ, липса на контрол и отсъствие на реална политическа воля за реформи. Нещо повече – докато системата очевидно не функционира, ДАБДП си раздава награди за „постижения“, което е не само цинично, но и дълбоко обидно към обществото, пишат още от ИПБ. 

Източник: Offnews.bg

Общество

Любим бранд е този, който заслужава не само доверието, но и сърцата на хората

Г-жо Месерджиева, в навечерието на 15-ата годишнина на Лидл България стартирате глобална комуникационна кампания за бранда под надслов “Lidl. Заслужава си“ – какво стои зад нея?

Нашата цел е да направим марката Lidl още по-близка и разпознаваема – както у нас, така и на всички 31 пазара, на които присъстваме. Идеята е Lidl да звучи по един и същ начин във всички държави, да говори с един глас, независимо дали пазаруваш в България, почиваш в Гърция или се интересуваш от устойчиви каузи. Защото в центъра на всички тези неща е стремежът към по-добър, по-пълноценен и по-шарен живот.

„Lidl. Заслужава си“ е не просто слоган, а обещание – да бъдем достъпен, устойчив и емоционално свързан партньор в ежедневието на хората. Кампанията показва, че Lidl е бранд, който създава истинска стойност в живота – от качеството на продуктите до подкрепата за реализиране на големите мечти в живота – да покорят планински връх с екипировка от Crivit например. Тя подчертава нашата отговорност към обществото и околната среда, както и ангажимента ни да бъдем надежден партньор за клиентите, служителите и партньорите.

Зад тази кампания стои нашата амбиция да съчетаем рационалното и емоционалното. Да бъдем бранд, който дава отлично качество на добра цена и едновременно с това създава емоционална връзка с хората, защото продуктите и инициативите ни присъстват в техните най-ценни моменти. В основата стои нашият бизнес модел – простотата, доверието и стойността, която си заслужава. Продължаваме да предлагаме подбран асортимент на добра цена, устойчиви решения и лесно пазаруване.

Защо Lidl си заслужава?

В ежедневната си работа ние стъпваме на здрава рационална основа – всеки ден привеждаме реални доказателства, че Lidl наистина си заслужава. Това личи във всичко: от стриктния контрол на качеството на продуктите, през начина, по който изграждаме и поддържаме обектите си, до постоянните инвестиции в иновации и устойчивост. И именно когато тази рационална основа е стабилна и видима, естествено се надгражда и емоционалният момент – усещането за доверие, близост и принадлежност, което клиентите изпитват към Lidl.

Още един силен ракурс са нашите служители – както новите, които идват при нас с особен заряд и ентусиазъм, така и колегите с над 15-годишна принадлежност към компанията. Те са доказателство за силната връзка с бранда Lidl, за споделените ценности, принципи и приноса към по-пълноценен начин на живот. Именно хората в компанията са тези, които ежедневно изграждат доверието и вдъхновяват развитието на Lidl.

Оттук нататък ще развиваме още повече две ключови посоки: първо – глобалната разпознаваемост, която ни дава конкурентно предимство, и второ – локалната гъвкавост, която гарантира, че Lidl остава близо до хората и техните културни особености.

Кое според вас прави един бранд не просто успешен, а любим?

Един бранд става любим, когато успее да съчетае функционалната стойност с емоционалната връзка. Любимите брандове разбират нуждите на своите клиенти и се вслушват постоянно в тях. Те реагират гъвкаво на промените в обществото, пазарните тенденции и ежедневието на хората. И като един истински човек, не е важно само какво казва марката, но и как живее своите ценности. Силната марка е автентична и надеждна, а доверието към нея се гради, когато е последователна в думите и действията си. За нас именно доверието, простотата и лекотата са централни – клиентите трябва да усещат, че могат да разчитат на нас и че взаимодействието Lidl е лесно и приятно.

Но според мен това, което прави един бранд наистина любим, е способността му да вълнува, да изненадва, да създава емоционални преживявания. Нашите продукти, идеи и услуги подпомагат хората да реализират своите мечти и да се радват на ценните моменти в живота. Любимият бранд е този, който заслужава доверието и сърцата на хората, защото прави живота им по-лесен, по-пълноценен и по-шарен.

Клиентските очаквания непрекъснато растат. Как Lidl се адаптира и какво означава за вас „добро клиентско преживяване”?

За нас означава да бъдем до хората в техния ежедневен ритъм – да им предлагаме не само удобство и достъпност, но и усещането, че Lidl е техен партньор, който разбира и подкрепя техните нужди и мечти. С новата кампания заявяваме точно това, че всяко взаимодействие с марката трябва да носи стойност – емоционална, практическа и социална. Стремим се да създадем позитивно преживяване и доверие към бранда всеки път, когато клиентът влезе в магазина, види наша реклама или отвори брошурата. За да го направим наистина персонално, през 2024 г. направихме значителна стъпка напред, като внедрихме изкуствен интелект в приложението Lidl Plus. Технологията анализира покупателното поведение и позволява да предлагаме персонализирани купони и отстъпки. Така всяко пазаруване е съобразено със стила и нуждите на клиента – не просто поредната промоция, а индивидуално подбрана оферта. Резултатите вече са видими: само през 2024 г. потребителите на Lidl Plus са спестили 32 млн. лв., а ако се възползват от всички купони и промоции, могат да спестяват над 200 лв. месечно. Това не остава само на финансово ниво: ние пестим на хората и време, а доказателство за това е, че средното пазаруване при нас отнема приблизително 20 мин. Подобни прозрения и подобрения нямаше да са възможни без постоянната обратна връзка от клиентите.

Как по-точно прилагате и използвате обратната връзка от клиентите, за да развивате потребителското преживяване?

За нас „грижа за клиента“ означава активно да се вслушваме в неговите нужди. Обратната връзка ни помага да изграждаме Lidl като бранд, който не просто продава, а създава връзки, слуша и отговаря. Глобално структурираният отдел за маркетинг и потребителско поведение ни дава достъп до ценни знания от 31 пазара, които комбинираме с локални данни и над 15-годишен опит. Правим постоянни проучвания – както международни, така и локални, за да разберем очакванията на потребителите и да ги интегрираме във всяко наше решение: от продуктовия асортимент и обслужването, до комуникацията и кампаниите. Провеждаме регулярни анкети и в Lidl Plus, които дават директна обратна връзка. От тази година на всички Lidl пазари обособихме и специален ресор, посветен на клиентите преживяване – промяна, която не е само организационна, но и стратегическа, и която поставя потребителя в центъра.

Зад всичко това стои по-широката визия за Lidl: да сме бранд, който помага на хората да се наслаждават на важните неща и да следват мечтите си. А те са немислими без пространствата, в които се случват – природата, общността, домът. Затова Lidl поема отговорност за ресурсите и бъдещите поколения. С нашите продукти, идеи и рецепти искаме да подкрепим качествените избори всеки ден – рокля от устойчив памук, трион, с който правиш къщичка за птици или рецепта, която събужда спомени – малки моменти, които правят живота по-хубав.

Резултатите от тази стратегия вече се виждат – хората не остават просто потребители, а се превръщат във фенове на Lidl. Започват да ни препоръчват на близки, създават фен групи, споделят нашите продукти и инициативи. Днес в социалните мрежи ни питат не само за цената на сиренето, но и за това кога ще пуснем чорапи и маратонки с логото на Lidl. Това е най-силното доказателство, че пътят, който следваме, е правилен.

Какво се промени за тези 15 години, откакто Lidl е на пазара в България по отношение на българския потребител, на пазара и в компанията като цяло?

През последните 15 години и потребителят стана по-информиран, взискателен и лично свързан с продуктите. Има любими марки и вкусове и ги търси. Все по-често пътува, опитва храни от цял свят, но държи и на родното. Ако в началото хората ни избираха предимно заради ниските цени, днес връзката им с Lidl е много по-емоционална. Lidl измина пътя от класически хард дискаунтър до смарт дискаунтър – с прецизно подбран асортимент, уникален бизнес модел, собствени марки, високи стандарти за качество и постоянни иновации. На този фон пазарът стана по-конкурентен, стандартите се вдигнаха, а очакванията растат всяка година. Именно промененият потребител, новите реалности и нашата собствена еволюция очертават трансформацията на Лидл България в тези 15 години. В едно обаче оставаме непроменени – продължаваме да предлагаме високо качество на ниска цена, опростено пазаруване и отговорност към клиентите, партньорите, служителите, обществото и местните общности.


Какви са най-важните неща за потребителя, които са се случили в Lidl за тези 15 години?

Гордеем се с новаторския подход на Lidl, който в крайна сметка промени не само начина, по който клиентите ни преживяват пазаруването, но и сектора като цяло. Преди 15 години поставихме високи изисквания за качество към нашите партньори, които днес са стандарт и вдигат летвата за целия пазар. Първи вкарахме в магазините си пекарна, продуктова линия изцяло от български производители – „Родна стряха“, премахнахме механично отделеното месо от колбасите собствена марка, което пряко влияе на вкуса и качеството. Бяхме първите с телевизионна реклама в ритейла – нещо, без което днес не минава почти нито един рекламен блок. За първи път предложихме изцяло дигиталната карта за лоялност Lidl Plus. Работим с изключително строги стандарти за качество на плодовете и зеленчуците, които са по-строги дори от нормативните изисквания. Предоставихме възможност на българските производители да изнасят своите продукти на 31 европейски пазара – това е реална подкрепа за тях – чрез достъп до милиони потребители в Европа. Създадохме най-голямата си социално отговорна инициатива – „Ти и Lidl“. Тя е нашата подкрепа към гражданските организации и местните общности в цялата страна – от най-малките населени места до големите градове, да реализират идеи, които променят живота на хората около тях. Примерите продължават, но най-важното е, че всички иновации са насочени към клиентите и това те да получават високо качество на достъпна цена, повече стойност в живота и повече време за важните неща. Стремежът ни е при всяко взаимодействие с Lidl хората да остават с усещането, че си заслужава.

От Ваша гледна точка кои фактори бяха най-решаващи, за да стигнете до лидерската позиция по пазарен дял днес?

Lidl постигна лидерство в България благодарение на ясна визия, уникален бизнес модел и фокус върху потребителя. Ние се водим от етично отношение, прозрачност и опростеност във всичко – процеси, асортимент и комуникация. Това се вижда в асортимента ни – вместо прекомерен избор, ние предлагаме прецизно подбрани продукти на отлична цена. Целта ни е да помагаме на хората да се фокусират върху това, което прави живота им истински стойностен.

Отличното ценово предложение, съчетано с качество, опростеност и отговорност, са основата, върху която се гради нашето лидерство. Но има и още нещо отвъд рационалния избор. Клиентите оценяват съотношението качество–цена, но също така развиват емоционална връзка с нас, защото продуктите и инициативите ни им помагат да се грижат за себе си, семейството си и околната среда, да водят по-лек и пълноценен начин на живот. Мисля, че именно тази добавена стойност ни води до върха.

Кой е вашият любим момент през тези 15 години на Lidl в България?

Денят, в който на 25 ноември 2010 г. отворихме 14 магазина наведнъж, е момент, който никога няма да забравя. Емоцията да видиш хората, събрали се пред вратите в очакване, беше неописуема. Това не беше просто откриване – това беше началото на едно дългосрочно партньорство с българските потребители.

От този ден нататък започна нашето пътуване към изграждането на доверие, емоционална връзка и усещането, че Lidl наистина си заслужава. Днес, 15 години по-късно, виждаме как Lidl е станал част от ежедневието на милиони хора – в техните навици, в техните празници, в техните мечти.

И когато някой ни каже, че Lidl е „техният магазин“, това е най-голямото признание. Защото любимите моменти не са само в миналото – те се случват всеки ден, когато сме до хората.

Нели Месерджиева
Управител „Маркетинг и връзка с клиенти“, Лидл България

Присъединява се към Лидл България през 2008 г., две години преди първите магазини на веригата да отворят врати в страната. След обучение в Централа на Lidl в Германия, в Lidl Австрия и Lidl Италия, поема отговорността за търговските промоции на Лидл България с нехранителни продукти. Впоследствие става ръководител „Акционен мениджмънт“ и за промоциите с храни, а след това и за мобилното приложение Lidl Plus. От април 2022 г. отговаря и за новия отдел „Промоции, маркетинг и потребителско поведение“.

През лятото на 2024 г. Централата на Lidl в Германия възприема нова структура с по-голям фокус върху клиента, която се обособява и в България. През март 2025 г. Нели Месерджиева застава начело на новосформирания ресор „Маркетинг и връзка с клиенти“. Той обхваща всички пресечни точки с потребителите – от брошурата, през Lidl Plus, до касите на самообслужване и оптималното им функциониране, като и подредбата на магазините.

Източник: Offnews.bg

Виж цялата статия

Общество

Можело значи: Абонатите в Дружба ще бъдат без парно от 7 до 15 дни, обяви Топлофикация

Снимка БГНЕС/архив

Всеки абонат на Топлофикация в ж.к. „Дружба -2“ ще бъде без парно от 7 до 15 дни по време на предстоящия тримесечен ремонт, съобщиха от столичното дружество.

Районът е разделен на пет зони, които имат между четири и шест карета, което означава, че топлоподаването няма да бъде спряно за всички през целия период, а ще се ограничава само и единствено в участъците, в които се работи, уточняват от Топлофикация. 

За да бъдем максимално коректни към гражданите, работим по изготвянето на индикативен график за поетапното спиране и възстановяване на топлоподаването в отделните карета от блокове. Той ще бъде оповестен след 29 септември по всички комуникационни канали на дружеството, както и с индивидуални съобщения по всички засегнати сгради, пишат още във фейсбук от дружеството.

Тази сутрин лидерът на ДПС Ново Начало Делян Пеевски обяви, че дава ремонтът в Дружба на прокуратурата. Кметът Васил Терзиев му отговори да стои далеч от Топлофикация София. 

Граждани на района протестират срещу обявения тримесечен ремонт зимен ремонт от дни. 

Източник: Offnews.bg

Виж цялата статия

Общество

Проблем с плащане на паркирането в София

Паркинг

Снимка БГНЕС/СТЕФАН ВАСИЛЕВ

Паркиране

Има временен технически проблем с обработката на SMS-ите за платено паркиране в София, съобщиха от Центъра за градска мобилност. Уточнява се, че проблемът не е от страна на ЦГМ и се работи активно за отстраняването му.

Докато проблемът не бъде разрешен няма да се налагат глоби.

„Извиняваме се за неудобството. Щом услугата бъде възстановена, ще съобщим веднага“, уточняват от Центъра за градска мобилност.

Източник: Offnews.bg

Виж цялата статия
Advertisement
Икономикапреди 16 минути

Сушата и повтарящите се горещи вълни през лятото са довели до необратими загуби на добиви в Югоизточна Европа, включително България, сочи доклад

Технологиипреди 16 минути

Ревю: Huawei Watch GT 6 Pro впечатлява с дизайн, батерия и спортни възможности

Българияпреди 17 минути

Лъжа е твърдението, че ремонтът на „Топлофикация София“ в „Дружба-2“ е бил планиран и одобрен от Столична община, заявиха от „Спаси София“

Спортпреди 19 минути

Баскетболният Балкан се готви за първия си мач от квалификациите за турнира ФИБА Къп

Спортпреди 20 минути

Съдът одобри споразумение за признаване на вината за бивши ръководители на Ювентус

Българияпреди 22 минути

Равенството между половете не е само политическа цел, а е необходимост, смята министър Гуцанов

Българияпреди 25 минути

Четиринадесет непълнолетни посетители без придружител са установени при проверки в нощни заведения в Кюстендил

Икономикапреди 26 минути

Европейските борси започнаха търговията с повишения, подкрепени от рекордите на Уолстрийт

Спортпреди 29 минути

Дембеле: „Бъдещето е пред Ямал, той ще спечели много трофеи“

Икономикапреди 35 минути

Ръстът на бизнес активността в еврозоната достига 16-месечен връх през септември, отчита ключово проучване

Святпреди 36 минути

АНП: Нидерландският външен министър заяви, че Нидерландия иска да признае палестинската държава в бъдеще

Балканипреди 38 минути

Турските авиолинии планират да купят 250 самолета „Боинг“

Спортпреди 4 дни

Хулио Веласкес: „Заслужавахме победата“

Святпреди 4 дни

ТПС: Нова технология с диаманти може да отключи по-бързи и по-надеждни квантови устройства

Българияпреди 3 дни

Днес е денят, който събира в едно традиция, признателност и надежда, каза на честването на празника на община Братя Даскалови кметът Иван Танев

Политикапреди 4 дни

ДСБ кани партньорите от ПП и „Да, България“ на форум за издигане на общ кандидат-президент

Обществопреди 3 дни

Студентството на УниБИТ се възмути от “подигравките“ за паметника на Стоян Денчев

Спортпреди 3 дни

Ювентус стигна само до равенство при визитата си на Верона в среща от Серия А

Спортпреди 3 дни

Мениджърът на Ливърпул Арне Слот призна, че отборът е имал физически затруднения към края на дербито на Мърсисайд

Политикапреди 4 дни

ДСБ кани партньорите от ПП и „Да, България“ на форум за издигане на общ кандидат-президент

Балканипреди 4 дни

Кипърките, които отидат в казарма, ще плащат само половината от цената на висшето си образование

Обществопреди 3 дни

Как се маха дъвка от дреха

Святпреди 3 дни

Москва: Руски МиГ-31 не са нарушавали въздушното пространство на Естония

Святпреди 3 дни

Зеленски: Украинските сили при контраофанзива нанасят тежки загуби на Русия

Новини